Elektronisk handel

Elektronisk handel er ikke lenger forbeholdt noen typer varer og tjenester. Hele handelsnæringen står overfor store endringer. Digitale flater og fysiske butikker vil brukes på nye måter.

Den reisen kundene går gjennom er i endring: Fra de begynner å orientere seg i markedet, til de gjennomfører et kjøp og til den relasjonen man skaper etterpå. Denne kundereisen må orkestreres på en helhetlig og god måte. Dette krever kompetanse på en rekke områder.

Merkevarebygging, dialogmarkedsføring, design, forretningsmodeller, sikkerhet og teknisk kunnskap om de ulike kommunikasjonskanaler og forretningssystemer er bare noen av de områdene man må beherske. Bouvet har denne bredden.

Vi har jobbet med systemer for varehandelen i over 20 år. Det betyr at vi har bygd opp solid kompetanse på de fleste prosesser innen både faghandel og dagligvare. Det gjør oss i stand til å bistå med å realisere gode løsninger for e-handel. Vi vil ikke bare bidra til en økt inntjening gjennom digitale kanaler, men også gjennom at e-handelsløsningen skaper økt trafikk til de fysiske kanalene.

Dette er noe av det vi kan bidra med:

  • bygge forståelse om kunders adferd i digitale kanaler
  • etablere godt samspill mellom nettbutikken og fysiske kanaler ved å synliggjøre avhengigheter
  • utnytte sosiale medier til å skape "word-of-mouth"
  • etablere metoder for å måle og analysere adferd i digitale kanaler og hvordan dette påvirker salg og lønnsomhet
  • skape gode produktpresentasjoner tilpasset alle digitale flater

 Her kan du lese mer om kundereisen som metodikk.

Cappelen Damm

 

E-handelsløsninger for Cappelen Damm

Bouvet har utviklet en komplett portefølje av netthandels- og publiseringsløsninger for Cappelen Damm. Den støtter hele verdikjeden i forbindelse med forlagshuset Cappelen Damms omfattende satsning innen digitale media.

Portelføljen består blant annet av nettbutikker for læreverk, Litteraturklubben.noTanum.no og Norskeserier.no.

I tillegg til selve nettbutikkene har vi utviklet nødvendige back-end støttesystemer for hele verdikjeden, inkludert integrasjon med betalingsløsning for kort og fakturakjøp, integrasjon med eksterne økonomi-, lager- og logistikkløsninger, innkjøps- og distributørløsninger.