Merkevarer

- som ble ikoner

Merkevarer er ikke bare et navn og en logo. De kan bli til historier. Til personligheter, eller til identitetsmarkører. Harley-Davidson, Volkswagen eller Turistforeningen er ikke bare merkevarenavn, det er ikoner som danner bilder i hodene på oss, som får oss til å føle noe.

En relasjon blir til

Vi i Bouvet er så heldige å jobbe med flere slike merkevarer, og har bygget og profilert disse med god effekt. Når en merkevare vekker noe i folk, har vi truffet mer enn fornuften. Det krever innsikt, kunnskap og faglig treffsikkerhet. Når man bygger en merkevare, bygger man kjennskap til og kunnskap om merkevaren, men man gjør noe mer enn det. Man bygger en relasjon.

Forstå markedet

For å gjøre en god jobb for våre kunder, må vi forstå og dykke ned i de egenskapene som ligger i en merkevare, hvilke målgrupper som er interessante, og hva som driver folk. Med andre ord, merkevarebygging handler om å forstå markedet, forstå menneskene, og å forstå dette selskapet, dette produktet eller denne tjenesten.

Trofaste kunder

Fordelene for virksomhetene som forstår verdien av å bygge en merkevare er mange. De kan regne med økt lojalitet, høyere prismargin og mer motstandsdyktighet mot angrep fra nye og eksisterende merker. Mer trofaste kunder (eller brukere) kan være fint å ta med seg for private så vel som offentlige aktører.

Snakke?

Det er bare hyggelig om du vil ta en prat med oss. Vi har alltid tid til å prate om merkevarebygging.