Kundereisen

De drar nå, og de venter ikke

Det er mange måter å gjøre kunder fornøyde på. Intern silo-tenkning er ikke en av dem.

Kundene, det er oss. For vi kjenner alle den følelsen når ting ikke fungerer. Når betalingen ikke går igjennom på nett, når informasjonen ikke er oppdatert, eller når ventetiden på kundesupport virker som et langt, vondt år. En virksomhet som opererer på gamlemåten, og som jobber ut fra interne siloer frustrerer kundene. Går det for langt, står man i fare for å miste dem. Målet med kundereisen er å gjøre det så lett for din virksomhet å gi rask og servicevennlig behandling i alle flater at kundene faller pladask. At de kommer tilbake. Og at de anbefaler din virksomhet til andre.

Bli gjenkjent – uansett kanal

I kundereisen finner vi møtepunktene mellom kundene og virksomheten, for å sørge for at interne siloer som markedsføring, salg og sentralbord snakker samme språk utad. Rett og slett for at kundene deres skal få den samme gode behandlingen på web, i en app, i brev eller på sms. Målet er at merkevaren oppfører seg likt hver gang brukeren er i kontakt med dere. Tjenesten eller produktet skal ikke oppleves som noe helt annet enn møtet han hadde over skranken, eller brevet som fulgte med tjenesten.  Kundene skal gå ut med en god opplevelse, hver gang.

Bouvet i kundens tidsalder

Produksjonsalderen ble en gang byttet ut med informasjonsalderen. Nå sitter digitale kunder med makten. Og de krever å bli lyttet til. Vi lever i kundens tidsalder. Derfor duger det ikke lenger å jobbe på gamlemåten. Vi må tenke nytt.

Bouvet er en av de få aktørene på markedet som dekker hele kundereisen. Vi er stolte av å ha loset aktører som Statens Innkrevingssentral og SAS gjennom denne spennende reisen. Og hvis de kan, så kan dere også.

Figur for Kundereisen

 Les mer om kundereisen