IMG_1990
>

Hvordan nå ut til en folkemengde i stadig endring?

Regine Sagstad Berg 
21. jan. 2020

Vi må på Snapchat. Nei TikTok. Hvor er egentlig målgruppen vår? "Facebook er ut" - hører vi blir sagt, men stemmer egentlig det? Her er noen betraktninger inspirert fra forelesningen Digital identitet med Iben Bergstrøm på Lederforum 2020.

67% av befolkningen bruker fremdeles Facebook, men bruken har forandret seg. Før skapte man innhold og delte det. Nå deler man bare videre innhold skapt av andre. 

Tallene viser at gutter/menn foretrekker å være på YouTube, og damene ruler på Instagram. Det er med andre ord et kjempepotensiale i begge kanaler til å nå ut til akkurat din målgruppe!

Kundereisen er i stadig endring og blir mer og mer personlig. Måten vi bruker devicer, nettsider og konsumerer innhold forandrer seg stadig vekk og blir mer individuelt fordi det er så enorme muligheter.

Vi må bevege oss fra multi til omnikanal! Heldigvis har jeg gode kolleger i Bouvet som allerede har skrevet et blogginnlegget som oppsummerer fordelene med å tenke omnikanal. Få det med deg her: Omnikanal – veien til en helhetlig og sømløs kundeopplevelse

Det er så utrolig viktig at vi snakker med målgruppene vi ønsker å nå! Hva de forventer av oss som skal lage fremtidens løsninger er avgjørende for at vi treffer med det vi lager, teknisk, visuelt og innholdsmessig.