DSC_4567

Nortura

Enklere å drive gård

Ny portal gir norsk jordbruk gevinst, økt kvalitet og et unikt innblikk i produksjonen

Utfordring

Når bonden kjøper, selger eller sender dyr til slakt er det mange parametere å ta hensyn til. Nortura ville erstatte de gamle nettløsningene for innmelding av slakt, kjøp og salg av firbente dyr, med en ny nettportal.

Informasjon skulle samles i en løsning, med brukervennlighet tilpasset en hektisk hverdag på gården. Nortura er et samvirke, eid av 19 000 privat næringsdrivende fra gårder over hele landet. Sammen er de Norges største merkevarehus innen kjøtt- og eggproduksjon.

DSC_4777
DSC_4786

Løsning

Etter lanseringen av ”Min side”, ble portalen raskt en suksess blant bøndene. Den nye nettportalen gir bonden full oversikt over hvordan gården drives, gjennom blant annet innmelding av kjøp, salg og slakt. Samtidig gir løsningen bonden rapporter over hvordan gården drives, mulighetene til forbedringspotensial og sammenlikning med andre gårders produksjon. I tett samarbeid med Nortura jobbes det med å videreutvikle tjenesten, som er basert på .Net.

DSC_4557
DSC_4752

Effekt

Nå opplever Nortura at stadig flere bønder begynner å legge inn informasjon elektronisk, det fører til at Nortura nå sitter på mye mer informasjon om norske gårder enn noen gang før. Det gjør at det blir mindre telefoner og forespørsler om innmelding, samtidig som det gir rom for flere tjenester, utbytte og bedre service hos Nortura. Løsningen gjør det mulig å samle all informasjon om gården på ett sted. Det gjør det enklere å ha oversikt over egen drift, effektivisere produksjonen, minske tap og spare penger.

DSC_4691
DSC_4522

Prosjekt: Min side

Ansvarlig kontor: Stavanger

Kontakt oss

Kjetil

Kjetil Molaug