Uforglemmelige uavhengighetsfeiringer

August 2002 er en spesiell måned for alle Bouvetere. Det var nemlig da vi gikk ut fra det svenskeide selskapet Cell Network og ble uavhengige. Feiringen av denne uavhengighetsdagen har siden blitt en av de sterkeste tradisjonene vi har i Bouvet – det er jo bursdagen vår.

Redaksjonen

Bursdagen vår feires som alle bursdager bør feires, nemlig ved å samle fantastiske mennesker rundt god mat, god drikke og morsomme opplevelser. For å få til dette tar vi hvert år med oss alle våre ansatte på turer. I år har derfor flere fantastiske reisemål rundt om i Europa hatt besøk av sprudlende, glade, dyktige og gode Bouvetere.

Noen ganger samler vi alle våre ansatte fra våre ulike regioner og kontorer og drar til samme reisemål, andre ganger deler vi oss opp i ulike turer. I år gjorde vi det siste. Vårt Bergenskontor har vært i Nice, våre Rogalandskontor har feiret på Heimebane i Rogaland, våre kontorer i Sør-Norge har vært på Færøyene, våre kontorer i Oslo har vært i Oxford og vårt Trondheimskontor har feiret i Trondheim, før de senere i høst skal til Verona for å feire litt til.

Er du nysgjerrig på hvordan feiringen foregikk? Her følger både bilder og oppsummeringer fra turene vi har vært på.

Bouvet Bergen i Nice

Årets destinasjon ble i år Nice for gjengen i Bergen. Å lande i Frankrike med 30 grader og strålende sol for kalde og våte Bergensere var ikke helt feil. Etter ankomst startet turen med en søt drink på takterrassen etterfulgt av en liten matbit, før det var ut på rebus i byen. Under rebusen fartet gjengen rundt på kjente og flotte destinasjoner og dokumenterte det hele underveis. Bading, franske fristelser og herlig stemning – en fantastisk måte å bli bedre kjent, spesielt med alle de nyansatte som startet i august. Dag to var det mulig å velge mellom sykkeltur til Cap Ferrat, utflukt til St.Paul de Vence, en liten middelalderby som er verdensberømt for sine nydelige omgivelser, eller vingårdsbesøk på et vinslott. Solbriller, svette, praktfulle omgivelser og godt selskap er stikkord som sitter igjen etter turen.

Her kan du se bilder fra reisen til Nice:

Bouvet Rogaland feiret på heimebane

Borte bra, men hjemme best. Dette var tilfellet når Bouvet i Rogaland valgte årets destinasjon. Det ble en feiring full av opplevelser, bidrag til frivillighetsarbeidet og lokale aktører i Stavanger.  Kvelden ble avsluttet med en storslått fest, ledet av Jon Brungot med underholdning fra husbandet B#, Hilde Selvikvåg, Tøfl og September When.

Feiringen startet med Kick Off på SR-Bank Arena, med fotballkamp mellom Bouvet og tidligere legender i Viking. Bjarne Berntsen hadde dommerfløyten og sørget for at kampen gikk skikkelig for seg. Etter en jevn kamp avgjorde Viking på overtid slik at resultatet ble 3-2 til Viking. Etter kampen ble vi transportert lagvis med ulike transportmidler til diverse stasjoner i sentrum - spillet var i gang. Gjennom dagen var det konkurranser og poengsanking med innhold tilknyttet teknologi, humor, bærekraft, kultur, og «Island games”. Den røde tråden gjennom feiringen var lokal stolthet. Innsatsen og opplevelsene ga næring til lokalmiljøet og ikke minst kulturen i Bouvet, Spesielt kjekt at frivillige organisasjoner la ned et godt stykke arbeid for å fortelle og lære oss mer om den viktige virksomheten de driver hver eneste dag. Feiringen ble kronet med middag og underholdning på hotellet Sola Air. Vi fikk fantastisk mat fra lokale bønder som også fikk mer kjennskap til Bouvet. Finalen ble et knallbra gjensyn med The September When - de er bedre nå enn for 15 år siden :)

Her kan du se bilder fra turen på Heimbane:

Bouvet Sør på tur til Færøyene!

Bouvet i sør tok like gjerne med seg hele gjengen fra kontorene i sør-fløyen til det ekstaordinære reisemålet Færøyene. Færøyene er en øygruppe i det nordlige Atlanterhavet mellom Skottland og Island, her bor det omlag 50.000 innbyggere og hele 80.000 sauer. Her var det grønne fjellsletter og vakker natur i alle retninger. Det var lagt opp til at de reisende skulle få muligheten til å oppleve omgivelsene, men etter egne ønsker og tempo. En gjeng dro på en «Insta Tour» hvor de sammen med en av de fremste fotografene i området fikk se postkort-Færøyene på sitt aller beste. Andre Bouvet-ere dro på fjelltur, sykkeltur, fisketur, sightseeing i Torshavn og en gjeng besøkte et lokalt bryggeri. Vi fikk også smake lokale delikatesser og møttes for lunsj på en lokal gård. På kveldene samlet troppene seg for middag på to lokale resturanter i Torshavn, hvor vi spiste godt og pratet med hyggelige kolleger. På kveldene valgte mange å teste ut barene i Torshavn, her smaktes det på drikkevarer fra lokale aktører, med innslag av dans og brettspill utover kveldene.

Her kan du se bilder fra reisen til Færøyene:

Bouvet Øst i Oxford

For gjengen i Øst var det ærverdige Oxford som var reisemålet. Oxford er en by som ikke bare bergtar deg med utrolig arkitektur og historie, det er også gode muligheter for å utforske utallige spennende aktiviteter i umiddelbar nærhet. Etter en hyggelig middag på fredagen var det derfor på lørdagen klart for å teste ut flere av disse. Engasjerte Bouvetere fikk i løpet av dagen blant annet spille cricket og rugby, ri hest, dra på båttur, teste punitng i River Thames, være med på barcrawl, besøke et gin-destilleri, delta på guidede turer for å lære mer om de ulike severdighetene i Oxford, samt mye, mye mer. Det var rett og slett en dag fullpakket av moro, glede og gode opplevelser. Turens største høydepunkt for mange kom likevel på lørdag kveld, da det var duket for fest på Oxford University Museum of Natural History. En helt utrolig opplevelse som de alle fleste sent vil glemme. På søndag ble turen avsluttet med samling i Town Hall, hvor et svært dyktig mannskor sang gjengen av gårde tilbake til Gardermoen.

Her kan du se bilder fra turen til Oxford:

Bouvet Sverige og Bouvets økonomiavdeling feiret i Polen

Årets destinasjon var Sopot og Gdansk i Polen, da Bouvet Sverige og Bouvets økonomiavdeling dro på tur. For en gjeng! Bussen var lastet med godsaker, musikkquiz og glade mennesker på vei fra Stockholm-kontoret til flyplassen. Når vi ankom destinasjonen var det ingen tid å miste, det var en rask tur innom hotellet og deretter videre til kveldens middag med pianist og egen tid til å spasere i Sopots gater. En gjeng dro på byen for å danse litt og endte på Kubaniski (som betyr kubansk salsa på polsk).

Etter en god natts søvn var det tid for aktiviteter som besto av diverse teamøvelser, det ble mye latter og ny innsikt om våre kollegaer, vi fant blant annet ut at vi har en sertifisert saueklipper på laget! Videre var det duket for aktiviteter i Sopot. En gjeng dro på seiltur mot Gdansk og noen valgte en nydelig sykkeltur. Under seilturen så vi kanoner bli skutt opp fra land. Dette var for å markere det historiske øyeblikket for 80 år siden, da det første skuddet i andre verdenskrig ble skutt opp, på samme sted hvor båtene seilte mot Gdansk, det var et spesielt øyeblikk. Gjengen møttes senere for guidet spasertur i Gdansks koselige brosteinsgater i gamlebyen og sightseeing i området. Det ble deretter mingling på en takterrasse med utsikt over hele byen og så dro vi for å spise middag på en fin restaurant i nærheten, med ølsmaking fra restaurantens eget bryggeri. Kvelden ble avsluttet med dans i spesialbygningen «Krzywy Domek», som vanligvis kalles "The Crooked House". Den siste dagen dro vi på stranden for en avslappende dag med soling og bad, som utvidet sensommeren.

Her kan du se bilder fra reisen til Polen:

Takk for uforglemmelige turer!