Bouvet ble etablert i august 2002 etter at de ansatte, sammen med en norsk investor, kjøpte den norske delen av det svenske konsernet Cell Network som hadde alvorlige utfordringer etter at dotcom-boblen sprakk.

Bouvets kultur og verdier er preget av denne skapelseshistorien. Selskapets unnfangelse skapte en jordnærhet, langsiktighet og felles forståelse om å bygge stein på stein i stedet for å basere seg på høytflyvende visjoner og luftslott. Det var også grunnen til at vi tok navnet fra den norske Bouvet-øya i Sør-Atlanteren – fordi den symboliserte et stødig landemerke i et opprørt farvann.
 
I dag er markedet og omstendighetene noe helt annet, og det er kanskje vanskelig å se hvordan vi kan ligne på en kald, øde og ubetydelig øy som Bouvet-øya jo egentlig er. For vi er jo et mangfold av mennesker, som holder til nær kundene våre – og som er alt annet enn ubetydelige. Faktum er at vi forandrer, fornyer og forbedrer, digitaliserer og bygger samfunnet på ny – gjennom utallige prosjekter fra nord til sør og fra øst til vest!


 
Men samtidig vil jo øya alltid være opphavet vårt. Og vi mener at den fremdeles sier mye om hvem vi er og hvordan vi opptrer.
 
I harde klima må folk stå sammen, jobbe sammen, dele på kunnskap og dele på ressurser – bare for å overleve. Og dét er direkte overførbart til vår måte å være medarbeider og samarbeidspartner på, til vår måte å drive business. Samhold og deling, menneskene foran alt; Denne tankegangen var – og er – grunnlaget for verdiene våre og for kulturen vår.
 
Derfor er Bouvet-øya fremdeles med oss, i koordinatene til en bit strandlinje på øya som alle ansatte får. Vi skal vite hvem vi er og hvor vi kommer fra. Det fikk oss hit vi er i dag, og det vil få oss videre i årene som kommer.

I 2021 fikk vi ny profil.