I denne episoden diskuterer vi blant annet disse punktene:

UX-paraplyen

  • Begrepet UX; er det for vidt? 
  • Informasjonsarkitektur – strukturerering av informasjon for gjenfinnbarhet
  • IXD – lettfattelig og intuitiv funksjonalitet
  • VizD – merkevare, ikonografi, typografi, farger, visuelt tiltalende som støtte opp under funksjonalitet
  • Innhold og kommunikasjon – klarspråk, endringsledelse og markedsføring
  • Dev – teknisk implementering som støtter forståelsen
  • Testing – sikre at det vi har laget treffer på målene, gjennom kvalitativ og kvantitativ analyse
  • Produktdesign – emballasje og fysiske produkter
  • Tjenestedesign – produktet i kontekst, fra kjøp via bruk, til brukerstøtte og avslutting

Hva skal til for å lykkes med UX?

  • Hvordan skape gode opplevelser?
  • Smidig tilnærming – Lean UX
  • Endringsledelse, både internt og eksternt
  • Branding, kommunikasjon og spredning
  • Kvantitative og kvalitative data
  • Fokus på forretningens mål
  • Design med i hele prosessen

Flere episoder