Fra nettsted til en felles plattform med prinsippet, Show, don´t tell

Hva slags type nettsted skal Bouvet ha for å gi verdi? Hvordan skal løsningen være slik at det vi deler av vår kompetanse og kunnskap er relevant? Hva er målgruppen rett og slett interessert i? Hvordan kan Bouvet utvikle godt innhold til enhver tid? Hvordan vet vi om vi møter behovene?

Trude Hole

Svar på alle spørsmålene er at bouvet.no/.se er bygget på prinsippet Show, don´t tell. Prinsippet ble valgt etter dialog med målgruppen, studier av analyser av nettstedet og søkeord, samt involvering av ansatte som har tett dialog med kunder og potensielt ansatte i utforsking av ulike konsepter. Nettstedet må være Bouvet hele veien.

Arbeidsmøte på Litteraturhuset

Målgruppen må få svar på spørsmål som hva skaper effekter i prosjekter, hvordan løser vi kundens utfordringer og hvilke utfordringer løser vi. Prosjektene de er interessert i er ikke bare avsluttede prosjekter siden vi jobber langsiktig og mange pågår derfor over lange perioder, dvs år. 

Pågående prosjekt med Aibel som effektiviserer verftene

Noen er interessert i detaljer og få enda mer innsikt i hva vi kan og lese fagartikler, bli kjent med lignende prosjekter, lære mer selv ved å ta et kurs eller har rett og slett lyst til å begynne å bli en av oss.

Relatert innhold til prosjektene

Utfordringen med et selskap som Bouvet som kan mye og leverer innen mange fag- og tjenestedimensjoner, er å synliggjøre disse slik at kunder og potensielle ansatte finner det de leter etter. Dette løste vi med menyvalget Ting vi kan og det er mye vi kan.

Listing over Ting vi kan

Nå kan ansatte med en gang de kan noe nytt få det på lufta og koble hva vi kan med prosjekter, ledige stillinger og kurs og ikke minst dele mer fag og detaljer under Bouvet deler hvor alle ansatte kan publisere.

Listing av Bouvet deler artikler

Etter lansering 13. juni følger vi med på Google analytics og jobber med SEO for å kontinuerlig forbedre både teknisk, innen innhold og funksjonalitet basert på den kunnskapen vi opparbeider.


Temaer