NTNU: Rammeavtale om kommunikasjon og UX

NTNU-ansatte som har behov for støtte til større eller mindre oppgaver innen kommunikasjon og interaksjonsdesign (UX), kan nå få hjelp av Bouvet.

Kommunikasjon

Kommunikasjon handler i bunn og grunn om å få med seg folk på noe. Om det er på et studium eller om det er i et prosjekt – om det er en måte å tenke eller en vei å gå.

Uansett hvem du vil henvende deg til og om hva, så kan vi hjelpe med hvordan – i alle faser, former og kanaler. Unntaket er PR og lobbyvirksomhet. Det overlater vi til andre. 

Interaksjonsdesign (UX)

UX er en vanlig forkortelse for User Experience.

Faget rommer alle funksjonelle design-disipliner som interaksjonsdesign, grafisk design, tjenestedesign, informasjonsarkitektur og konseptutvikling.

Ordsky_Bouvet_72.png

 

Strategisk kommunikasjon

Kommunikasjonsstrategi

​​​​En overordnet strategi med klare mål på hva dere ønsker å oppnå. Hva er budskapet og hvordan uttrykker dere det?

Kommunikasjonssplan

Hva dere skal si og til hvem, når dere skal si det og hvor. En god plan gir klare retningslinjer og effektiv kommunikasjon.

Endringskommunikasjon

Vellykket endring i en organisasjon krever at de berørte forstår hvorfor endringen skjer og hvordan den vil påvirke dem.

Mediehåndtering

Hva og hvordan svarer du om en journalist tar kontakt, og hvordan kan dere selv nå gjennom og fremme saker i mediene?

Innholdsproduksjon

Formidle noe? Påvirke noen? Uansett gjør du det best gjennom velprodusert og relevant innhold, tilpasset målgruppe og kanal.

Historiefortelling

Historier gir engasjement og forståelse for et budskap, og fortelles gjennom tekst, bilder, film og animasjoner.

Evaluering

Har det dere gjør den ønskede effekten? Eller bør noe justeres? Med gode verktøy kan alle tiltak vurderes fortløpende.

Kurs og opplæring

Lær deg hvordan du formidler faget ditt best mulig, hvordan du får frem et budskap eller en argumentasjon – i de riktige kanalene og til de riktige menneskene.

Innsikt og analyse

Vit hva du gjør, før du gjør det. Ved hjelp av kvalitative og kvantitative undersøkelser kan du analysere og kartlegge behov, oppfatninger og kunnskap hos dem du vil kommunisere med. 

Interaksjonsdesign/UX

Behovskartlegging

Gjennom analyser, undersøkelser, workshops og kartlegging, finner vi krav og behov som brukeren stiller til løsningen

Brukertesting

Hyppige brukertester med reelle brukere avdekker tidlig i prosessen hvor enkel, brukervennlig og intuitiv en løsning er.

Prototyping

Med prototyper og iterative tester kan det digitale produktet tidlig produksjonsettes og siden kontinuerlig forbedres.

Grafisk design

Hvordan oppfattes den digitale løsningen? God grafisk design engasjerer brukerne og gjør løsningen enkel å forstå.

Interaksjonsdesign

Hvordan finner brukerne fram i løsningen? Interaksjonsdesignere sørger for funksjonelle løsninger – tilpasset målgruppen.

Måling og optimalisering

Hvor godt fungerer den digitale løsningen? Med ulike analyse- og måleverktøy kan løsningen kontinuerlig forbedres.

REFERANSER

Her kan du lese mer om noen av prosjektene vi har vært involvert i.

Diakonhjemmet Hage

Hvordan skape forståelse for et stort byggeprosjekt?

Screenshot 2022-11-14 at 13.54.31.png

 

Fremtind

Kommunikasjonskonsept for bedre intern samhandling

Fremtind mediebank Forside.jpg

 

Boliden

Når alt skal endres på en arbeidsplass

Boliden_Nett.jpg

 

Entra

Hvordan uttrykke en merkevare på et nettsted?

Entra_Forside crop.png

 

Fagforbundet

Startskuddet for mange år med digitalisering.

Fagforbundet1.png

 

Folkemuseet

Koronastenging krevde nye måter å tenke på.

Bouvet.no_bildeNorskFolkemuseum_2377x1189px_Alt1.jpg[89].jpg

 

Equinor

Økte stoltheten internt.

Equinor_plattform_gina_krog.jpg

 

Wavetech

Film for Wavetech

Wavetech.jpg

 

Kontakt vedrørende UX

Kjersti Bliksås Winsnes
Avdelingsleder

Kontakt vedrørende strategisk kommunikasjon

Nicholas Lundgard
Avdelingsleder Øst Innhold og kommunikasjon